Thursday, January 12, 2012

ini yang telah tertulis

kadang-kadang aku lupa yang kau bukan milik aku lagi. setiap kali kau update status kat fb mesti aku like, kalau boleh aku nak komen status kau macam dulu-dulu. tapi aku faham, aku dah tak boleh nak anggap kau kekaseh aku lagi.


sebab tu, aku buang semua gambar-gambar kau dari handphone aku, aku taknak kau terus ade dalam hati aku, aku taknak bila aku tertengok gambar kau, aku akan ingat kau maseh kekaseh aku. tapi, aku simpan semua gambar-gambar kau dalam satu folder yang aku akan cuba elak untuk buka dan tengok kenangan-kenangan kita.


aku tersenyum bila tengok kau update status sebab aku boleh tahu serba sedikit perkembangan kau. aku tersenyum sebab aku tahu kau dah bahagia dengan hidup kau sekarang tanpa aku walaupun aku maseh kesal dengan ape yang terjadi aku tetap akan doakan kebahagiaan kau. semoga kau bahagia sayangku.

Wednesday, January 4, 2012

permulaan yang baek

alhamdulillah ari nii dah 4 hari hidup dalam tahun 2012. selama 4 hari nii aku rase ade sedikit kelainan dari segi aktiviti kehidupan harian aku.


hari tu berazam untuk lupakan dia bila tahun 2012 menjelma. dengan izin Allah aku dah boleh lupa dia, lau pun kadang-kadang terlintas jugak bayangan dia dalam fikiran, tapi tak lama. laupun aku masih ingat dia, aku dah tak mampu nak menangis lagi. air mata aku dah kering untuk dia.

kau dah tak layak untuk buat aku sedih lagi, aku happy dengan hidup aku sekarang. memang terasa diri agak sunyi dan kosong tapi aku akan belajar untuk mengisi kesunyian dan kekosongan itu.


semalam tiba-tiba ingat kat dia. tak pasal-pasal dia masuk dalam mimpi aku yang tak berapa indah nii. kacau betullah. naper mesti aku mimpi dia lagi.? mungkin kah dia masih ingat kat aku. ya tuhan. kau kuatkanlah hati aku.

Sunday, January 1, 2012

perginya 2011,,,selamat datang 2012

nampaknye aku dah melangkah ke tahun 2012 ari ni,,begitu cepat mase berlalu. umur pun dah berubah, dari 19 ke 20. dah takde laa umur belas-belas.


aku taknak tanam azam banyak-banyak, sebab azam lame pun masih tak tertunai asenye. aku cuma berharap tahun 2012 nii memberi sinar baru dalam kehidupan.


tahun 2011 terlalu bayak kesedihan daripada kegembiraan. terlalu banyak duka daripada suka. terlalu banyak perkara yang tak dijangka terjadi. semua yang terjadi tu aku anggap sebagai ujian dalam kehidupan. manusia memang tak boleh lari daripada masalah.



i wish new year nii :
-masalah itu dapat diselesaikan menjelang 2012
-aku dapat lupakan DIA
-taknak sedih-sedih pikir DIA lagi

Friday, December 23, 2011

lupekan semuanye

ari nii dah cukup seminggu dia pergi dari hidup aku.no more calls, no more sms. hanya diam seribu bahasa. memang ini yang dia nak. aku tak boleh nak paksa.

dan selama seminggu nii, aku rase aku dah okay. mula-mula dulu jer aku tak okay. hidup berendam air mata. tuhan saja yang tahu. tapi lepas 3,4 ari aku dah tak pikir lagi pasal dia. biarlah dia bahagia dengan keputusan dia. aku kena mulakan hidup baru. tak boleh asyik mengenang naseb je, banyak lagi benda laen aku kena pikir.

tadi on9 fb ade satu clip video nii, tajuknye menarik minat aku. aku bukak n tengok video tu. tetibe menitis pulak air mata nii, kisah tu hampir same dengan kisah aku. haih. ini membuatkan aku ingat ape yang pernah dia janji dulu.


semoga aku dapat lupakan die kalau tak boleh dengan cepat, biarlah dengan lambat.

Monday, December 19, 2011

kesal dengan semua nii

aku kalau boleh tak nak dia tahu yang aku sedih sangat sebab die tinggalkan aku. aku tak nak dia tengok aku nii lemah bila takde dia. aku taknak dia tahu yang aku masih tak boleh lupakan dia. taknak dia rasa dia terlalu penting dalam hidup aku.

tapi hakikatnya aku nak dia tahu yang aku sedih ditinggalkan dengan cara macam nii. aku nak dia tengok yang aku tak kuat bila dia takde. aku jugak nak dia tahu aku masih berharap dia pikir balik pasal kami. aku nak dia rasa yang dia penting dalam hidup aku selama nii. aku merana lepas dia buat aku macam nii.


aku tertanya-tanya masih ada lagikan tempat untuk aku dalam hati die?atau pun dia dah buang aku terus dari hidup dia? adakah dia juga rasa apa yang yang aku rasa? atau mungkin dia tak kisah dengan apa yang terjadi? memang sungguh berat perasaan yang aku tanggung nii.

*aku hanya perlu lebih tabah.

Sunday, December 18, 2011

kenape laaa jadi camni

huh!! semalam check fb die dah takde,, not found. sampai pagi tadi pun aku check, still not found. agaknye die dah buat fb baru kot sebab nak ngelak daripada aku. nii buat aku terfikir, permainan ape yang die cuba cipta nii.

.
.
.
.

tapi tadi online fb tetiba die update status, tergamam kejap sambil tahan air mata. aku ingat lepas nii aku dah tak tahu pape pasal die, rupenya aku still boleh tahu keadaan dia camne.

kenapa hati aku masih nak ambik tahu pasal die, padahal die dah buat aku kecewa,sedih,terluka. haih. mata nii pulak sensitif sangat. asyik nak nanges jer.


kau datang dalam hidup aku mencipta beribu kenangan dan akhirnya aku terpaksa menghapus segala kenangan yang telah kau cipta selama ini, sungguh perit bagi aku.

Thursday, December 15, 2011

segalanya di sini

love all of you
tu gambor budak-budak kelas aku ngan cikgu kiteorang. ade 18 sume nye putera puteri.

semalam 14 disember 2011 jam 4p.m secara rasminya aku tidak lagi bergelar seorang pelajar sekolah. mase nak turun tangga balik umah, hati rase sayu sebab esoknya dah tak boleh pakai school uniform pegi sekolah.

pengenalan selama satusetengahtahun telah memberi pelbagai rasa, ini merupakan satu pengalaman yang memang tak dapat dilupakan sampai bila-bila.

hari-hari yang dilalui dengan senyuman dan gelak ketawa memang tak dapat dilupakan. setiap masa ade jer usikan dan gurauan, sumenye hanya untuk suka-suka dan tidak pernah dianggap serius. itulah kami pelajar ppua1 smkkb.


#imgonnamissallofyou.
entry nii special untuk korang pelajar ppua1.