Friday, August 16, 2013

.birthday raya.

first of all nak ucapkan selamat hari raya. hope maseh belum terlambat laupun rini dah masuk 8syawal kan. takpe laa raya kan sebulan.

dah tua-tua nii kena beli kek sendiri. moist chocolate cake from secret recipe.
3syawal ritu secara rasminya umur 21tahun. dah 21tahun daa hidup kat dunia nii upenye. kejap je kan, rasa baru semalam pakai baju sekolah lagi.

kebetulan birthday masa hari raya. so, aku cikcactus nii buat request kat puan umi nak makan laksa penang. dah kebetulan pulak rasa cam nak jemput kawan-kawan pastu nak beli kek. makanya jadilah celebration birthday raya.
masa jemput kawan-kawan tu takde pun cakap yang nak celebrate birthday ke ape. saja buat suspen suruh diorang datang dulu. haha. kononnya macam majlis bertunang laa kan. dengan dress putih nya lah, dengan inai nya.
banyak pulak potpetnya. biarkan gambar yang bercerita.

tetamu terawal datang. bff masa dorm6.
the next picture nii tetamu paling special. *wink sambil kenyit mata*

future family in law. insyaallah kalau ada jodoh.

satu lagi family datang tapi tak sempat nak bergambar sebab aku tengah serabai time tu. sorry kaksue.
terharu sangat bila family buah hati pengarang jantung ni datang jugak laupun si empunya badan tu tak balik. atleast ada pengganti. and thanks to him sebab dah pinjamkan family dia untuk sambut birthday nii dengan aku.

nak tayang gambar je lah. next!
family wajib, sorang lagi tak cukup. sayang adek beradek nii sangat-sangat.
si kecik tu adek aku yang super duper hyperactive. haha. yang tengah dukung adek aku tu my bff, my soul, my everything. dia lah sahabat, dia lah teman, dia lah tempat mengadu, dia lah tempat bercerita, dia lah kaki gosip, dia jugak budak yang aku selalu buli. tapi walau apa pun aku buat kat dia. takde niat pape, just untuk suka-suka. and i love her fucking damn much. no doubt.

*jiwang ler pulak bila sampai part nii..haha. ok can we proceed?

kawan form6 merangkap anak kawan umi.

aku tak expect sebenarnya boleh jadi kawan ngan si arman nii, haha, sebab dulu dia masyaallah. punya lah pemalu. aku gi umah dia pun tak bernah bercakap. aku maen ngan adek dia je lah. time tu sekolah rendah lagi. n dulu dia chubby, sekarang cekeding jadinya.

dia maksepupu saya, tapi lagi muda dari saya. the one n only maksepupu yang paling aku ambik berat.

sorang lagi bff masa form6. dah nak jadi cikgu dia. tapi perangai brutal giler kot.


kawan sekolah masa form6 jugak. kaki tido dalam kelas tapi alhamdulillah berjaya jugak.
orang last datang beraya. kawan sekolah menengah dulu.
itu je lah yang nak share. haha. selebihnya jom layan gambar lagi.

my beloved ummi. love her so much.
bila sikecik tu takde boleh laa posing2 jap ngan abah.
using dslr my cousin. credit to him.
edit semata-mata.

tamat sudah cerita dihari raya nya pun. haha. pape pun selamat hari lahir untuk diri sendiri. even tak ramai yang ingat tapi im ok. nak buat camne kan, kita tak boleh nak paksa orang untuk ingat sume benda pasal kita. asalkan insan2 terdekat dihati tu ingat dah cukup baek. k baiii selamat malam cinta hati.

Friday, August 9, 2013

drama lagi

sekarang nii dalam sehari tak wajib kot kalau tak nanges. ade je benda buat hati nii rasa sayu sedih. memang kalau tak cari pasal sehari memang tak boleh kan.

hari raya nii aku tak berapa suka nak tengok orang bergambar dengan family. bukan dengki tapi sedih. sedih sebab tak pernah rasai kenangan camtu. tak pernah ade gambar dengan family time raya. seriusly sedih bila tengok sume tu.
  
family aku tak sesempurna kawan-kawan. dari kecik lagi macam tu. haih. ntah bila laa nak ade peluang kan. T____T

Tuesday, August 6, 2013

lawak apakah ini.

hadoi, selalu je dia tu buat aku rase nak gelak terguling-guling. hari nii 6 ogos. dan hari nii bukan birthday aku lagi. tetiba sampai mesej en.chef wish my birthday. tengok ayat dah macam terharu tapi still takleh nak tahan gelak sebab belum tiba masa lagi.

tapi rasa macam grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. geram jugak at the same time tu. sebab dia boleh lupa tarikh birthday, memang laa laki susah nak ingat date, i understand that, but atleast u remember date of birth ur girlfriend. its totally frustrated when the one u love doesnt remember anything bout u. sucks jugak laa kan. haih.

Friday, August 2, 2013

dah august daa

alhamdulillah, maseh diberi kesempatan untuk bernafas sehingga hari ini. sedar tak sedar dah masuk bulan baru  dan dah berada di penghujung bulan ramadhan.

setiap kali masuk bulan ogos jer mesti nak taip entry pasal menghitung hari nak sambut birthday. haha. sangat kebudakkan right? kali nii malas dah nak kira. *ade 8hari lgi tau*. haaa, dalam malas-malas pun sempat lagi. saja nak cari publisiti murahan padahal takde yang kesah pun. lantak kau laa birthday bila.

tahun nii ada kelainan sikit birthday aku jatuh pada ari raya. dah 2tahun berharijadi dalam bulan puasa. sangat sadis. tapi kira terselamat dari terkena tepung dan telur dari kawan-kawan masa form6 dulu.

haih, dah nak masuk 21tahun pun. macam tak caya pun ada, tapi at the same time feeling esaited tu ada laa jugak sikit. sebab rasa bila dah 21 nii rasa laen. *laen macam mana tu tak tahu laa.

hmmm, takde nak wish pape bila dah cukup umur nii, just doa yang terbaek untuk hidup dan menjadi seorang yang lebih baek. amin.

fyi, dalam bulan ogos nii ramai sebenarnya lahir bulan nii. *ikut pada list kawan-kawan aku la. mula je 1 ogos. dah kena cari idea nak wish birthday. selalu malas je nak post kat wall. kalau yang rapat sangat tu baru menaip kat henfon n mesej, sangat klasik rite. tapi aku lebih suka cara tu lagi daripada just write hb kat wall.

k laa, selamat bersahur. baru habis tengok SEBENARNYA SAYA ISTERI DIA. dan sebenarnya saya tak tidur lagi. baiiiii

Friday, July 12, 2013

throwback

update today sempena my dear mr chef dah berangkat naek bus ke tempat kerja. tadi sempat berbuka dengan dia. masing-masing tak banyak cakap. sayu kot nak berpisah. seriously im upset. gonna miss him damn much. nobody's can replace him in my heart.

ok, sebelum aku melencong potpet-potpet citer benda laen, baek gtau dulu tujuan asal buat entry nii. sebenarnya takde yang menarik pun, just nak citer conversation kiteorang mase mula-mula dia nak masuk line dulu.hihi. tapi nii bukan lah first conversation pun. yang dalam fb aku sume dah selamat dalam tong sampah. dalam fb dia naceb ada simpan lagi. ada laa jugak kenangan kiteorang.









timbul sedikit kekeliruan kat sini. mana satu aku punya, mana satu dia punya. aku sendiri pun confuse, haha. tu laa gedik nak guna DP sama sangat. dia relakan je apa aku buat kat fb dia. harap awak banyakkan bersabar dengan kerenah saya.

ok, yang last nii dia mintak phone number aku. ase kelakar bila baca balik, and aku mula laa senyum sorang-sorang. macam syok sendiri pun ada entry nii. haha. kalau aku rindu dia, mesti aku baca benda nii and baca komen-komen kiteorang dulu. dia takde lah romantik pun, tapi sweet tu ada la.

setelah macam-macam cara aku buat nak up entry nii, akhirnya dengan bantuan my bff dia suh aku guna snipping tool. baru lah menjadi. lau nak printscreen asal nak dekat ciap je mesti kuar crash. memang time tu membara hati nii. k lah, salam jumaat dan salam ramadhan.

Monday, July 1, 2013

welcome julai

1 julai, 2013. aku masih dalam mood exam sekarang. tinggal 4 paper lagi belum dijuangkan. lame sangat nak habiskan semua nii. dah boring tahap hape dah mengadap buku. mata nii pulak asal bukak buku je automatik laa layu. ape lah naseb.

alhamdulillah still diberi kesempatan untuk mengupdate menggunakan laptop dan broadband yang dipinjam daripada rumet. haha. *perlu ke mention benda ni?*

takde yang menarik pun nak citer, cume saje gatal tangan nak menaip. sangat berharap supaya result exam nanti takde yang kena repeat. sem nii rase tahap kerajinan untuk study tu memang takde. langsung takde. malas tahap hape dah nii. huargh. k lah baiiiii

Wednesday, June 19, 2013

bakal ditinggalkan

lately nii memang student OM ni busy laa sikit. ape tak nye. sume lecturer berebut nak buat test lah, quiz lah. kiteorang yang student nii laa jadi mangsa kena berkejar mengadap nota.lunrah laa jadi student. takkan dati awal sem sampai akhir sem nak honeymoon je kan. sebab tu lah dah jarang updates si encik blog nii. busy kononnya, padahal fesbuk 24jam je online.

ceritera nya agak sedih sikit dekat2nak exam nii. aku bakal ditinggalkan oleh my mr.chef. he just got a job offer. lahaiiii. berat hati sebenarnya tapi nak buat camne. terpaksa lah relakan. dalam otak nii dah banyak benda fikir. 

pape pun. saya doakan awak berjaya dalam kerjaya awak. semoga awak tak lupa saya. sobssss.T_____T

*ngan ex dulu pun ase dah pernah tulis macam nii kat blog. tapi at the last. janji tinggal janji jugak.