hola-hola, awal-awal pagi lagi dah bangun solat subuh. nii baru siap buat kerja untuk submit esok. dari minggu lepas lagi buat tapi tak siap-siap. mana nak siapnya kalau ari-ari asyik bertambah. macam nii hidup pelajar stpm. ~sigh
minggu lepas yayasan jantung ade datang kat sekolah untuk buat pemeriksaan kesihatan. and, we all students form6 laa yang jadi sasaran diorang. lepas register sume, masing-masing tunggu giliran.
then, tibe laa giliran aku. first ambik darah dulu. tak rase pape pun sebab dah derma darah kan ari tu. rilek je la. tapi aku tengok kawan aku yang sorang tu cam risau jeh muka die bila tengok nurse ambik darah. memang die nii jenis takut kat jarum, tak sangka lak ade jugak laki camni. aish, macam-macam laa manusia nii. haha
aku punya result kesihatan tu memang ok lar sume, yang paling aku nak gelak besar bila tengok fat to lose tu lah. 9kg babe. kawan-kawan yang laen sikit jer fat to lose die laupun badan lagi besar dari aku. aku yang terkeciik dalam kalangan diorang nii, sekali kena 9kg. hambek kau. haha
classmates aku tengok result, ape lagi. suke je laa diorang bahan aku. aku ase benda tu salah tafsir kot. (taknak terima kenyataan)
berat makin bertambah, makan pun makin banyak. bak kata maksedare aku. aku makan bukan cam fat to lose. tapi more to fat to gain.
p/s* makan lagi untuk membesar dengan kuat. huhuhu
btw, blog aku dah banyak sesawang sebab dah lame tak update.
Saturday, July 23, 2011
Saturday, July 16, 2011
dah berkurun asenye
hola-hola. sekarng update live dari rumah jam 5:36 A.M. awal kan aku bangun, bukan sebab ape. bangun solat isyak jer, semalam balik dari dinner terus dibuai mimpi. itu lah padah nye.
nii gara-gara dah malas nak sambung tido balik,jenguk-jenguk blog kejap sementara tunggu subuh then, kena wat keja ape yang patut. arii nii dah sabtu. hadoii, esok dah ahad kena pegii sekolah. cuti 2 ari berlalu cam tu jer. inilah dinamakan "life".
pagi-pagi buta nii, takde cter nak share. tapi cam biase. tangan still gatal nak menaip. nampaknye dah masuk subuh, chow dululah.
miss him like crazy. ;(
nii gara-gara dah malas nak sambung tido balik,jenguk-jenguk blog kejap sementara tunggu subuh then, kena wat keja ape yang patut. arii nii dah sabtu. hadoii, esok dah ahad kena pegii sekolah. cuti 2 ari berlalu cam tu jer. inilah dinamakan "life".
pagi-pagi buta nii, takde cter nak share. tapi cam biase. tangan still gatal nak menaip. nampaknye dah masuk subuh, chow dululah.
miss him like crazy. ;(
Wednesday, July 6, 2011
semakin menjadi-jadi nampaknya
adess, pening laa sekarang nii. esaimen tak banyak tapi tak sempat jugak nak buat ulangkaji. mana taknya, balik kelas dah pukul 5 pastu malam sambung lagi ngan nite classes, balik dah penat sah-sah laa tak larat nak study lame-lame.
okay, lupekan pasal tu kejap. apa yang aku perhatikan budak-budak kelas aku minggu nii memang berada ditahap yang tak terkawal. nii sume sejak ketua aku balik dari lawatan. die pun dah jadi cam tak tentu arah je aku tengok. nii sume angkara angau la kot. haha. ketua ngan anak buah same jer perangai.
.
.
.
.
.
aku pulak cam biase lah, asal dengar or tengok budak-budak kelas menggila. keja aku gelak je. last-last aku pulak terkena balik. memang laa diorang nii banyak idea nak kenakan orang, tapi aku relax je lah kena bahan pun. takde lah nak simpan dalam hati sangat. sekadar gurauan semata-mata.
dah tahun akhir kan, cepat je mase berlalu. tahun depan dah takleh nak jumpa diorang cam sekarang. dah dekat exam nii. sebab tension kot kiteorang jadi macam nii.
dah laa, bukan nak citer ape pun. tapi saje nak update sebab dah lame tak mengupdate.
okay, lupekan pasal tu kejap. apa yang aku perhatikan budak-budak kelas aku minggu nii memang berada ditahap yang tak terkawal. nii sume sejak ketua aku balik dari lawatan. die pun dah jadi cam tak tentu arah je aku tengok. nii sume angkara angau la kot. haha. ketua ngan anak buah same jer perangai.
.
.
.
.
.
aku pulak cam biase lah, asal dengar or tengok budak-budak kelas menggila. keja aku gelak je. last-last aku pulak terkena balik. memang laa diorang nii banyak idea nak kenakan orang, tapi aku relax je lah kena bahan pun. takde lah nak simpan dalam hati sangat. sekadar gurauan semata-mata.
dah tahun akhir kan, cepat je mase berlalu. tahun depan dah takleh nak jumpa diorang cam sekarang. dah dekat exam nii. sebab tension kot kiteorang jadi macam nii.
dah laa, bukan nak citer ape pun. tapi saje nak update sebab dah lame tak mengupdate.
Friday, July 1, 2011
alkisah satujulai
ari nii satujulaiduaribusebelas. like always hari cuti yang teramat-amat-amat membosankan. tak tahu nak buat ape. esaimen untuk ari ahad nii dah ciap, just untuk yang akan datang belum ciap lagi sebab still tak cari bahan a.k.a dalam kurungan aku malas.
ari nii dah masuk bulan julai iaitu bulan TUJUH. (ntah berapa kali laa aku nak ulang ayat yang same nii)
.
.
.
disebabkan nii dah bulan 7, makanya hanya tinggal beberapa bulan jer lagi nak pegii berperang. cikgu-cikgu pun nampaknya dah mula nak push students die supaya tak lagi buang mase and always bagi peringatan yang mase dah suntuk sekarang.
.
.
.
tapi students diorang nii cam biase lar, time dengar tu timbul laa kejap kesedaran. lepas 10minit dah tak ingat. haha. siot kan .camtu laa kenyataannya.
.
.
.
tension sekarang masih ditahap yang boleh dikawal. laupun minggu nii dah mula sibuk ngan kelas pagi, petang, malam. tapi still boleh cool. alah, berlagak, baru first week boleh laa aku cool. cuba dua-tiga minggu lagi tak tahu laa macam mana.
esok ari sabtu sepatutnya cuti tapi terpaksa pegii sekolah untuk larian 1Malaysia yang tahpape tu. habis laa lemak-lemak aku nii.
ari nii dah masuk bulan julai iaitu bulan TUJUH. (ntah berapa kali laa aku nak ulang ayat yang same nii)
.
.
.
disebabkan nii dah bulan 7, makanya hanya tinggal beberapa bulan jer lagi nak pegii berperang. cikgu-cikgu pun nampaknya dah mula nak push students die supaya tak lagi buang mase and always bagi peringatan yang mase dah suntuk sekarang.
.
.
.
tapi students diorang nii cam biase lar, time dengar tu timbul laa kejap kesedaran. lepas 10minit dah tak ingat. haha. siot kan .camtu laa kenyataannya.
.
.
.
tension sekarang masih ditahap yang boleh dikawal. laupun minggu nii dah mula sibuk ngan kelas pagi, petang, malam. tapi still boleh cool. alah, berlagak, baru first week boleh laa aku cool. cuba dua-tiga minggu lagi tak tahu laa macam mana.
esok ari sabtu sepatutnya cuti tapi terpaksa pegii sekolah untuk larian 1Malaysia yang tahpape tu. habis laa lemak-lemak aku nii.
Sunday, June 26, 2011
start a new life
nampaknya dah seminggu perubahan berlaku. sudah kedengaran sindiran mahupun kritikan. dari dulu aku dah agak ini akan aku lalui sekiranya berubah menjadi seorang yang bertudung.
and now, aku sedia untuk tadahkan telinga dan tidak menghiraukan kata-kata orang sekeliling.
sampai bila aku nak ikut kata orang sedangkan itu bukan sesuatu yang aku nak dalam hidup aku. aku perlu tentukan hidup aku. oleh kerana semuanya akan ditanggung sendiri. aku nekad dengan keputusan aku.
bukan berlagak alim ataupun baek. aku harap takde yang menilai aku dari sudut negatif tapi doakan aku kekal dengan perubahan ini dan tidak balik kepada yang asal.
yes, ini yang aku nak. sometimes kita kena ikut kehendak sendiri, bukan niat untuk memperlekehkan sesiapa dan menderhakai sesiapa. aku cuma nak semua terima perubahan diri aku seadanya.
and now, aku sedia untuk tadahkan telinga dan tidak menghiraukan kata-kata orang sekeliling.
sampai bila aku nak ikut kata orang sedangkan itu bukan sesuatu yang aku nak dalam hidup aku. aku perlu tentukan hidup aku. oleh kerana semuanya akan ditanggung sendiri. aku nekad dengan keputusan aku.
bukan berlagak alim ataupun baek. aku harap takde yang menilai aku dari sudut negatif tapi doakan aku kekal dengan perubahan ini dan tidak balik kepada yang asal.
yes, ini yang aku nak. sometimes kita kena ikut kehendak sendiri, bukan niat untuk memperlekehkan sesiapa dan menderhakai sesiapa. aku cuma nak semua terima perubahan diri aku seadanya.
Saturday, June 18, 2011
selera besar
lepas derma darah bulan lepas, aku rase mulut aku nii asyik nak makan jer. perut pulak tak reti nak kenyang langsung. bangun pagi-pagi perut dah nyanyi, sebelum lunch pulak sibuk nanges minta makanan.
letih laa aku lau camnii, nafsu makan membuak-buak. lau ikutkan rase mulut nii, tak tahu laa berat aku nanti berapa.
pastu dalam seminggu pulak 3,4 kali melantak pizza. tak ke keja giler tu. pikiran nii ase rindu je ngan makanan tu. aku yang lemah iman nii, takleh nak kawal nafsu. ape lagi, makan laa. dah ketagih ngan cheese tu aku ase.
ape laa nak jadi nii. dalam risau-risau pun, makan tetap makan. dah sebulan derma darah tu. ntah berapa laa berat aku sekarang. harap still maintain laupun aku rase cam dah gemuk sangat.
letih laa aku lau camnii, nafsu makan membuak-buak. lau ikutkan rase mulut nii, tak tahu laa berat aku nanti berapa.
pastu dalam seminggu pulak 3,4 kali melantak pizza. tak ke keja giler tu. pikiran nii ase rindu je ngan makanan tu. aku yang lemah iman nii, takleh nak kawal nafsu. ape lagi, makan laa. dah ketagih ngan cheese tu aku ase.
ape laa nak jadi nii. dalam risau-risau pun, makan tetap makan. dah sebulan derma darah tu. ntah berapa laa berat aku sekarang. harap still maintain laupun aku rase cam dah gemuk sangat.
Monday, June 13, 2011
sedang nervous
hari nii firstday gi sekolah dah ade orang cakap sal result muet.
dalam ati aku "aii,cepat nye dah kuar result".
okay, taknak cakap banyak. aku takut nak check tapi nak tahu jugak. totally excited and nervous. just doakan naseb menyebelahi aku dan harapan untuk dapat atleast band3 tu ade lar.
pehal pulak lutut tiba-tiba ketar nii. Ya Allah semoga Engkau makbulkan doa hamba-Mu ini. amin.
pegii ambik phone kejap.
.
.
.
.
.
.
.
sms sent. done!
dah 10minit, still tak dapat lagi. aaarggh!! lamenye. just keep waiting.
sesungguhnya penantian adalah suatu penyeksaan.
Subscribe to:
Posts (Atom)