Saturday, December 22, 2012

first semester

alhamdulillah, nampaknye dah tamat semester satu pengajian aku. terlalu banyak benda yang terjadi, banyak kenangan yang tercipta. dengan test yang melambak diakhir-akhir sem. dengan report yang yang berapa menepati ciri-ciri. dengan esaimen yang kena hantar. sume benda nii membuat aku jadi lebih matang dan belajar dari kesilapan lalu. betulkan ape yang dah salah. next sem, jangan tangguhkan kerja lagi. tu yang kena ambik berat.

lets move on our picture. my new siblings.
last day with our cutest lecturer


5 orang sahabat yang tersangat sengal with our supporting lecturer
3 antara 4 lelaki poyo dalam kelas aku. haha
separuh dari kepochi girl in my class
my girlfriend for 3 years

asal hari khamis je snap pic dekat bus
me with the girls yang sengal

lecturer yang menjadi pujaan firdaus aziz. haha
this is amin, die selalu paksa aku ambik gambar die, pantang aku pegang handphone.


ok lah, tu je tayangan aku. lau nak upload sume memang berpuluh laa gambar jawabnye. banyak suka duka dalam mase dekat 5bulan nii. thankz kat korang yang dah buat ari-ari aku sentiasa ceria dan sering diiring dengan gelak tawa laupun keadaan kat sini tension tahap gaban. harap hubungan yang terbina nii kekal sampai bila-bila. see you on the next sem.

kalau ada sape-sape yang muka die tak termasuk dalam entry nii, saya mintak maaf. ni sebab gambar korang takde dalam simpanan saya.

Friday, December 14, 2012

istanbul aku datang

cerita nii memang betul-betul buat aku masuk dalam watak heroin, kesian giler. cinta jarak jauh. terlalu banyak ujian. aku pernah melalui nye. untuk kali kedua aku tengok citer nii aku nanges. sedih! T___T

then, dengan ape yang dah jadi semalam, airmata tidak dapat dibendung lagi. aku memang jiwang sikit, laupun nampak cam aku nii langsung takde perasaan.


sesungguhnye, ujian yang aku lalui dengan sidia terlalu berat. aku taktahu sejauh mane dia mampu bersabar untuk hadapi semua ini. aku faham jika dia ambik keputusan untuk tinggalkan segala impian ni. tapi kalau boleh aku akan pertahankan. doakan kebahagian kami kekal hingga keakhirnya. amin.

ok, back to our story. alasan yang lelaki tu bagi memang betul. sebab sunyi. hidup tanpa family, tanpa yang tersayang disisi. takde orang untuk berkongsi. tapi lau dah tahu tak boleh nak hidup sendirian kat negeri orang. kenapa pergi belajar jauh-jauh jugak.

kalau aku jadi dia pun, maybe aku akan curang jugak.
sebab tu aku tak suka duduk jauh. dah serik ngan cinta jarak jauh nii. ase cam bodoh giler. percaya je ape yang die cakap, but at the end, terluka babe. ok lah, thats all for today.

*bila hidup dah sebati. tak semudah itu untuk dileraikan*
tapi akhirnya, kita boleh jugak lupekan orang yang dah lukakan hati kita laupun dah lame giler kenal.
XOXO

Thursday, December 13, 2012

seriously

sejujurnya, bengang gilerrrrrrrrrrrrrrrrrr. im have finish my presentation. what do you feel when your report and presentation are rejected 100% ?

really frustrated and panas hati, after a few weeks we bertungkus lumus to do the report and at last, the report are rejected. time nii ase tak tahu nak cakap ape.

kiteorang bukan memandai buat interview kat situ, we already ask our lecturer about the place. then, bila dah jadi camni, she cam nak salahkan kiteorang sebab dah salah pilih tempat. perasaan tersanagt lah bengang. why not you tell me that the place is not suitable when i ask you. sesangat menyusahkan lah. dah lah we just have one week before study week.


Friday, December 7, 2012

done group project!

alhamdulillah. tenang jiwa bila dah settle submit group project. boleh tido dengan nyenyak dan aman sikit walaupun test dan quiz masih bertimpa-timpa meminta untuk dijawab. dan tak lame lagi final pula bakal menjelma.

actually, aku baru lepaz tengok movie "untuk 3 hari" semalam. maklum lah, dah takde esaimen. ape yang nak dikongsikan disini. suami si vanida imran dalam citer nii iaitu afdlin shauki sweet giler-giler. sanggup buat ape je untuk isteri die laupun isteri die tak layan die dengan baek.

tapi kesian kat bekas kekasih die(suami sebenar dialam realiti) dalam masa 3 hari je perempuan yang dah bagi die harapan kat die sampai sanggup ceraikan isteri yang tersangatlah baek dan hot sebab lepaz janji dah tertunai. si perempuan pulak dah berubah hati. hanya dalam mase 3HARI. terlalu singkat tapi itu tidak mustahil kan.

inilah hakikatnya, seorang wanita mudah berubah hati bila dah jumpa yang lebih caring pasal die, lebih memahami dirinya, lebih tahu ape yang die perlukan, layan die seperti seorang permaisuri. wah!! sweet gitu. dan aku adalah salah sorang dari wanita yang mudah berubah hati dengan layanan seorang lelaki. adush! jaga lah hatimu wahai insan yang bergelar wanita.


bila dah ade yang mencintai kita lebih dari kita mencintai die, atau kita langsung takde perasaan kat die pada mulanya. sekelip mata je kita boleh lupakan kekaseh lame dan janji hanya tinggal janji sahaja pada saat nii. wanita tak suka menunggu.

pesan pada diri sendiri: jangan mudah tergoda dengan godaan. ingat pada janji. hargai lah orang yang sayangkan kita. jangan tinggalkan orang yang kita sayang untuk orang yang kita suka sebab mungkin orang yang kita suka akan tinggalkan kita untuk orang yang dia sayang. (Y)

Tuesday, November 13, 2012

maya vs realiti


sebelum memulakan cerita,

mereka merupakan kawan, teman, dan sahabat.

ALLAH aturkan antara kami 1 pertemuan...

♥ Dlm 1 pertemuan dgn kehadiran 2 hati = saya & awak,

♥ Dlm 2 hati, Allah berikan 3 rasa = sayang,kasih & cinta...


♥ Dlm 3 rasa itu diselitkan 4 tujuan = berkenalan, berteman, berkawan & bertemU/bErsama...

♥ Dlm 4 tujuan itu,tersembunyi 5 perkataan = teman baik selalu di sisi,

♥ Dlm 5 perkataan itu tersembunyi 6 impian = sayang, kekal, setia, mengerti, menghargai & mengingati.

♥ Dlm 6 impian itu tersimpul 7 huruf iaitu "SAHABAT"






let me introduce her..her name is Amirah bt Abd Shukor.. ni lah salah sorang kawan aku yang paling sengal.

DIA gedik, manja giler, muka tak malu, open minded, dengar cakap, yang paling aku geram ngan perangai dia. dia nii sangat lembut hati. ikut je ape orang suruh laupun benda tu takde mengena langsung ngan dia. buat keja orang sampai dia sendiri jatuh pengsan.



and one more thing about her, tak pandai potong kuku. nii memang sangat takleh blahh! haha. memalukan betul.

DIA walaupun tak pernah ade dekat disisi tapi sentiasa ade bila aku memerlukan. dia lah kawan aku yang paling banyak buat aku menangis. aku benci lau dia dah mula berangkat nak balik perak, sebab time tu mesti dia akan post benda-benda sedih kat fesbuk then buat aku yang brutal nii nangis. so hate! u r so sengal laa girl. u r a part of my live. i really love u babe.

ni gambar pertama kami


ni kawan alam maya aku. tadi first time hangout together. kenal makcik nii sejak aku ade akaun fesbuk lau tak silap. dia salah sorang kawan kepada kawan aku. mula dengan komen-komen. then chatting. bercerita dan bergosip. dari satu isu ke satu isu sampai lah isu jodoh yang tengah hot sekarang nii. haha.
she's so sempoi. boleh masuk kepala. perangai giler-giler. senang nak citer pape. mudah memberi dan menerima pendapat. ni lah orang cakap. sebuah pertemuan yang tak diduga.
hope our friendship remain forever and i wanna say thank you for you sebab dah jadi salah sorang dari sahabat saya. saya sayang kamu jugak. ehh! jap! lupe pulak nak kenalkan name makcik nii. name dia Nurul Nadiah bt Nordin atau name manje PEAH. hehe. CAPSLOCK tu penting.


jangan pedulikan muka aku yang tembam tu

makcik nii aku jumpe kat smk kandis. name diberi Noor Ashmaini bt Mohd Zawawi. so pelik laa name u.haha.

form3 just kenal-kenal camtu jer. then naek form4 kebetulan we all sekelas sampai form5. bila 2 orang manusia yang kepala masuk air menjadi kawan. gamatlah suasana

mula rapat dari kawan biase sampai sekarang menjadi sahabat. still berhubung laupun terpisah jauh nun di seberang sana.

secara jujurnye, dia seorang yang sangat sensitif. hehe. *sori babe*
and yang paling ketara sifat dia yang sume orang yang kenal dia tahu is she's soo friendly, mudah giler minah nii nak dapat kawan. dalam beberapa minit je dia boleh kenal orang and orang pun boleh kenal dia. sesangat petah bercakap. tu adalah salah satu sebab dia dapat masuk upsi and will be a teacher one day. seorang yang akan excited giler babas bila aku cerita something kat dia membuatkan aku tak sabar-sabar nak bercerita. and she always give me moral support. and she's the one person yang akan buat encheq kekaseh jelez bila aku dah start gossiping with her. aku pun sayang ko mu mek. thanks sebab selalu jadi kaunselor aku. hoho



lastly, ni lah sahabat saya, sebenarnya ramai lagi tapi kalau nak cerita sorang-sorang memang panjang laa entry kali nii. harap takde yang terasa hati ngan aku lepas nii kalau takde name korang dalam nii. maaf yer. laupun takde kat sini tapi korang tetap ade dalam hati aku.

2 lagi sahabat yang baru 3tahun kenal tapi dah macam hidup 20tahun ngan diorang are SITI NUR QUDSIYAH BT ZAHARI AND SITI NURUL ATIQAH BT MOHD SAMSURI. 
dua manusia nii dah banyak tolong aku mase aku belajar di tingkatan6 dulu, sampai aku dapat result yang tak pernah dijangka then dapat jugak merasa belajar di universiti.

terima kaseh pada korang yang pernah jadi sahabat aku dulu, sekarang dan selamanya.
aku SAYANG KORANG SANGAT-SANGAT-SANGAT. walaupun jarang berhubung tapi aku tahu korang tetap akan ade bila aku perlukan korang.
THANK YOU GIRLS.



*sila dengar*




Tuesday, October 30, 2012

kerana sabar

kerana kata-kata manusia boleh bergaduh, kerana kata-kata juga manusia boleh hilang sabar. selagi mampu bersabar. manusia akan terus bersabar. tapi kesabaran manusia juga ada batasnya. bila manusia itu sudah hilang segala kesabaran dalam diri. dia akan meletup seperti bom. pecah berderailah segalanya.

so,beware. kata-kata adalah senjata yang paling berbisa. lebih berbisa dari mata pedang.

aku, mungkin nampak seperti seorang yang tiada perasaan, hanya mampu berdiam diri dan buat seperti tiada apa yang berlaku. itu adalah kerana aku sabar dengan setiap kata-kata yang telah dilontarkan. namun bukan bermakna aku lupa akan segala kata-kata itu tapi aku pendam pendam dan pendam sehingga sampai satu tahap semua yang dipendam itu membusuk dan merebak keluar.

diam aku bukan bererti kalah, diam aku bukan bererti aku terima tapi diam aku, aku pendam segalanya. aku bukan seorang yang hanya mampu bersabar. aku seorang yang pendendam. sekali orang buat aku masih boleh memaafkan. bila dah berkali-kali dilayan seperti orang yang tiada perasaan aku akan menjadi seorang pendendam yang paling hebat. tiada siapa dapat mengubah keadaan ini.

Tuesday, October 16, 2012

selamat pagi dunia

ceceh, tajuk takleh blah. mentang-mentang laa bangun awal rini laupun takde kelas.

sedar tak sedar. dah lame kot dok kat sini. tinggal berape bulan je lagi nak tamat part1. kejapnye mase berlalu. suasana kat sini just okey, not bad. buat mase sekarang dah boleh sesuaikan diri degan keadaan sekeliling and rakan-rakan. tapi still homesick. bak kate pepatah hujan emas dinegeri orang, hujan batu di negeri sendiri. tepuk dada tanya hati nak dok kat ner.

insan-insan yang sentiasa dirindui :(
tidak lupe encik kekaseh yang jauh dimata tapi dekat dihati.