Sunday, September 16, 2012

aku yang bergelar siswi

sudah 2minggu diri ini bergelar sebagai seorang mahasiswi. Alhamdulillah, semuanya baek-baek saja. sedih tak terkata pada hari pertama. mata terlalu sensitif. tapi kita tak boleh terlalu mengikut perasaan. belajar untuk kawal perasaan.


pengalaman semasa MDS memang tak dapat dilupakan. 2hari pertama keadaan agak perit, time tu ase cam nak lari balik pun ada. letih n teruk giler kot. tapi dekat-dekat nak habis tu baru rase enjoy dan dapat terima ape je aktiviti yang telah dirancang dengan hati terbuka. semua yang peer mentor buat tu adalah untuk kebaekkan kami para mahasiswa.

pape pun, aku dah bergelar seorang mahasiswi sekarang(bukan nak bangga diri). tapi rase macam laen jer bila dah belajar kat universiti nii.

*p/s: duduk rumah lagi best sebenarnya. haha

Wednesday, August 22, 2012

haPpY e¡d mUbaRaK



 salam lebaran.. salam aidilfitri.. salam 1malaysia.. haha..raye dah 3ari,,, aku baru sibuk nak update..sebab ari nii baru keluar and ade mase nak bergambar..

nii jer yang sempat snap..yang selebihnye,, akan menyusul kemudian..tu pun kalau sempat upload..

warna warni aidilfitri
mak-mak orang..haha..naseb baek aku takde..
shenyummmm...(*,*)
masing-masing wat muke hodoh..
nice pic..dah macam dok tempat musim luruh..love this so much..

nii jer yang sempat snap..yang selebihnye,, akan menyusul kemudian..tu pun kalau sempat upload..
Alhamdulillah ari nii dapat jugak ambik gambar ramai-ramai... ngan encik kekaseh sekali...kalau tak sebab pergi kenduri memang susah laa nak kumpul camnii..

pape pun,,selamat ari raya..dah lewat ucap tapi still nak gtau jugak..mohon maaf atas segala salah dan silap..

*p/s: ade 10 ari lagi nak berangkat..!____!


Friday, August 17, 2012

kian menghampiri

kalau dikira ade lebih kurang 2minggu lagi mase sebelum berangkat. satu ape pun tak ciap lagi. aku rilek je. haha. pikir-pikir-pikir. macam-macam perasaan datang. rase cam taknak pergi pun ade. semangat nak hidup dalam dunia belajar tu tak datang lagi. seru semangat sikit. *,^


ritu baru ase start puase, nii dah tinggal 2ari je lagi. cepat sungguh mase berlalu. aku pulak rase cam cepat-cepat je nak habiskan 3tahun tempoh belajar nanti.


selalu je pikir macam mane keadaan kat tempat baru nanti. sume orang cakap "untung laa dapat dekat jer.". tapi rase asing tu tetap ade. tempat yang kita tak biase kan. mula-mula tu mesti rase cuak giler babas. risaunye.
!_________!
aku yang dekat boleh rase sedih, ape lagi orang yang dapat jauh kan. bersyukur sangat sebab rezeki aku kat citu je.


benda yang paling aku tak suke ialah orientasi, tapi memang terpaksa tempuh jugak laa. sikit pun takde peluang nak elak dari orientasi. sekali lagi rase cuak datang.


rini, 16ogos. sedar tak sedar dah 4bulan in relationship with him. 4bulan rase cam 4tahun dah kenal. berbeza sangat perasaan yang ade mase bercinta dulu dengan sekarang.


aku sedang menghitung ari je sebenarnye nii. haih, sedih nak tinggalkan rumah. 
T____T 
crying again and again.

Wednesday, August 1, 2012

august is coming

alhamdulillah dah masuk 1ogos. maknenye lagi sebulan dari sekarang aku ade mase untuk prepare sume benda sebelum gi daftar. dan ini juga bermakne ade sebulan lagi dapat memegang jawatan sebagai penganggur kat rumah nii.

semakin hari hati semakin sedih memikirkan pemergian ku nanti. walaupun tempat tu dekat, tapi still ase janggal. ntah camne lah keadaan kat sane nanti. serius aku sedih nak pergi. !__!

apabila bermulanya 1ogos, aku selalu akan menghitung ari untuk birthday aku.(lagak femes cam retis je aku nii)
tapi tu lah kenyataannye. tak sabar nak tunggu that day. bila dah sampai date tu, thats mean umo dah semakin meningkat kearah ketuaan.

*p/s: badan ase cam nak demam jer kalau malam2 camni. sobbs

Wednesday, July 18, 2012

university of --------

cilok from fb cikgedik


yuhuu, aku dah check daa UITM mane aku dapat. punya lah jauh. haha. berangan dapat shah alam tapi tup-tup machang jugak tempat aku. 

beratnya rasa hati nak melangkah pergi tapi apakan daya aku terpaksa. oppps. tak jadi nak nyanyi lagu nii sebab dapat dekat sangat. haha. sume pakat gelak mase check tawaran ni.
my mum orang paling happy kot bila dapat tahu aku dapat dekat. senang katenye. jimat belanja. pastu dapat balik selalu. takde lah drama air mata nanti.

sume dah settle. aku daftar 1september nanti. lagi sebulan lebih. sempat laa nak uruskan yang mane patut. gpun dekat jer, takyah nak kelibut sangat.

Saturday, July 14, 2012

hasil sebuah usaha

setelah melalui pelbagai peringkat penantian. bermula dengan penantian keputusan STPM dan keep waiting until yesterday dapat tau jugak laa kat mane aku akan sambung belajar nanti. berbulan-bulan menunggu. lastly, UITM jugak perginye aku.

harapan sebenar nak pergi Universiti yang best-best cam UM, UKM tapi dah rezeki kat UITM nak buat camne. bersyukur laa sebab ade jugak peluang nak jejak kaki ke U cam kawan-kawan laen daripada takleh langsung kan. aku dapat course pengurusan sistem pejabat. tak sure laa dapat kerja ape nanti.

jangan laa dapat U jauh-jauh, susah nak berhubung. ssedih lak nak tinggalkan rumah. soobbs. tinggalkan insan-insan tersayang. huwaaa.(sambil lap air mata)

Saturday, July 7, 2012

open the new love story

heuw, heuw. hola averybody, im back after a long time not updating my blog. (sori lau grammar salah, im not a tesl student)

just wanna share with u about my life lately. setelah sekian lame mengalami kekecewaan yang serius yang disebabkan oleh seorang yang bergelar lelaki. akhirnye, aku bina kekuatan untuk bangkit dan membuka kisah cinta yang terbaru.

bukan senang sebenarnye nak buka pintu hati untuk insan baru lepas beberape bulan hati terluka. tapi, melihat pade kesungguhan cinta hati baru mendekati aku. sekelip mate jer hati nii boleh jatuh sayang. thats the power of love.

orang kate, lau nak cari pasangan biar orang tu lebih sayang kat kite, bukan kite yang syok sorang2 sayang giler babas kat die.

thats all for today, to be continue gambar akan ditayang pade entry akan datang.