i'm back. huhu. dah dekat one week tak update kan. aku busy minggu nii. dan sekarang bersiaran langsung update kat rumah, baru balik dari holiday kat cameron. pegii dengan tibe2 tanpa dirancang kot.
mula2 aku taknak ikut, esaimen terlampau banyak dan kena submit ahad nii. tapi disebabkan takde orang kat rumah kenalah ikut. pegii dengan berat ati jugaklah.
geram dengan amirah, balik tak cakap pun kat aku. aku dah sampai sane baru die cakap. berasap jugak lah ase. lau tahu awal2 aku tak ikut kot family aku pegii. ajak die lepak kat umah, boleh jugak ciapkan esaimen.
sepanjang perjalanan tu aku asyik pening jeh. mabuk kereta ngan tibe2. mase tu rase dah taknak jalan jauh2 ag. pening teramat sangat. naceb baek tak muntah jer.
ooops, kaen sekolah tak basuh lagii lar. thanks to encek blog sebab sudi menjadi tempat untuk aku merapu meraban. hoho
Saturday, February 19, 2011
Monday, February 14, 2011
.tak settle lagi rupenye,hadoii.
minggu nii aku serabut giler ngan kelas, cikgu tak habis2 suh hias kelas tu. nak camne llagi aku tak tahu lah. dah laa keje banyak tambah pulak ngan keje hias kelas tu. sampai tak terbuat. cerewet giler lah cikgu kelas aku nii. asal masuk jeh membebel suh hias lagi.
esok cuti, sepatutnye dok rehat kat umah je buat esaimen. tapi kena jugak pegii sekolah. tension lol. selagi penilaian tak dibuat, selagi tu lah kiteorang busy ngan benda tu. nak tak nak, esok kena jadi sukarelawan laa tolong ape yang patut. harap settle cepat2.
*sedikit terkilan ari nii sebab speaking muet tadi tak berape nak ok. aku tak sedia. shitt. mesti markah pun ciput jeh. nak nanges lepas speaking tu tadi tapi cover. T____T
esok cuti, sepatutnye dok rehat kat umah je buat esaimen. tapi kena jugak pegii sekolah. tension lol. selagi penilaian tak dibuat, selagi tu lah kiteorang busy ngan benda tu. nak tak nak, esok kena jadi sukarelawan laa tolong ape yang patut. harap settle cepat2.
*sedikit terkilan ari nii sebab speaking muet tadi tak berape nak ok. aku tak sedia. shitt. mesti markah pun ciput jeh. nak nanges lepas speaking tu tadi tapi cover. T____T
Friday, February 11, 2011
.heran2.
seharian aku mengadap pc ari nii bab kena wat esaimen bm. cikgu dah hampir2 jadik hulk sebab budak2 kelas aku satu group pun tak siap lagii. nak tak nak aku buat lar demi menyelamatkan keadaan. banyak giler upenye kena taip. buat setakat yang mampu je lah, nanti aku bagi kat member aku lak suh siapkan laupun aku tak berapa nak harap kat diorang bab takut jadi laen lak bentuk tulisan tu.
oke, berkenaan tajuk entry tu. hampir 10minit yang lepas. aku online fesbuk. and like always lar. takde notification pun. pastu TERklik kat satu pic kawan aku nii. ekcely budak nii dok dekat jeh ngan umah aku. kawan rapat jugak lar mase sekolah rendah dulu. dengan keinginan nak tengok pic die lagi. aku pun godek2 lar album kat fb die. die frehair kat luar? aku ase cam pelik gak lar. kat umah pakai tudung elok jer. tapi kuar ngan kawan tak bertudung. dalam ati aku berkata "tu baru belajar kat kist kelantan lau dok kat luar negeri tak tahu lar aku" dasat kan. kena kejutan budaya die nii. mesti mak die tak tahu die camtu. wallahhualam.
memang pelik sangat r aku. padahal die nii budak MPI dulu. tapi pic lam fb sume frehair. aku yang frehair kat luar nii pun dah takde pic frehair lam fb. taktahu aku nak cakap ape. pelik lar ngan orang zaman sekarang nii.
bai2. nak sambung wat esaimen yang maseh banyak tak ciap nii.
oke, berkenaan tajuk entry tu. hampir 10minit yang lepas. aku online fesbuk. and like always lar. takde notification pun. pastu TERklik kat satu pic kawan aku nii. ekcely budak nii dok dekat jeh ngan umah aku. kawan rapat jugak lar mase sekolah rendah dulu. dengan keinginan nak tengok pic die lagi. aku pun godek2 lar album kat fb die. die frehair kat luar? aku ase cam pelik gak lar. kat umah pakai tudung elok jer. tapi kuar ngan kawan tak bertudung. dalam ati aku berkata "tu baru belajar kat kist kelantan lau dok kat luar negeri tak tahu lar aku" dasat kan. kena kejutan budaya die nii. mesti mak die tak tahu die camtu. wallahhualam.
memang pelik sangat r aku. padahal die nii budak MPI dulu. tapi pic lam fb sume frehair. aku yang frehair kat luar nii pun dah takde pic frehair lam fb. taktahu aku nak cakap ape. pelik lar ngan orang zaman sekarang nii.
bai2. nak sambung wat esaimen yang maseh banyak tak ciap nii.
Thursday, February 10, 2011
adakah ini satu permulaan yang baek?
extra class dah 3 ari start. tapi aku tak rase pun nii satu program yang berkesan untuk kiteorang para pelajar PPU. kelas tambahan nii makin buat aku letih ade lah. keje pun tak sempat nak ciapkan untuk sume subjek. just pilih subjek yang ade keesokannye jeh. nak wat revision pun tak sempat bab mata ngantok and badan letih. otak takleh nak time pape lau aku study pun.
tadi cikgu2 ade meeting, and they all usulkan supaya tambahan kiteorng nii di kurangkan dari 2 jam kepada sejam jer. tapi, orang atasan tak time dan tolak usul tu. ape lar nak buat kan? orang bawahan nii kena ikut arahan jer la walaupun tak puas atii ngan sume tu.
kalau aku je yang jadi pembesar, memang takkan ade lah kelas2 tambahan yang padat camtu. kecian kat budak2. tapi pembesar2 nii tak faham jiwa, diorang takpe lar. bukan mengajar and belajar pun. duduk dalam ekon, kejenye tandatangan pape yang patut.
aku tak rase langsung lah tambahan nii bagi manfaat yang banyak dan berkesan kat aku. kat orang laen tu aku taktahu lah macam mane.
*sejak seminggu nii aku dah ade tabiat baru. tido di awal waktu dan berjaga pada tengah malam waktu. tabiat yang tidak sihat dan menyebabkan aku bangun lewat. nii sume gara2 EXTRA CLASS yang ntahpape tu.
Sunday, February 6, 2011
aish, taktahu nak cakap ape.
ari pertama sekolah ase cam kalut giler babas. ngan classmate dok mintak nota la, pen lar. korang buat aku pening lar. nii sume gara2 miss law suh submit nota ari nii. haha. baru laa korang nak kalut kan. tu lar, awal2 tak buat. naceb baek aku kena ciapkan sikit jeh.
by the way, lepas aku tampal organization chart tadi, baru aku perasan yang aku dah salah taip name cikgu kelas aku sendiri. hadoii. senget lar ko nii mimi. padahal sebelum taip tu aku dah tengok daa name die spell camne. ketara jugak kot salah tu. sepatutnye miss law SOL ting tapi aku gii letak miss law SOW ting. sorry miss, typing error.
then, dikejutkan pulak dengan jadual perjumpaan lepas sekolah and extra class. so, start from today. everyday akan ade aktiviti after school. demmit. setiap ari paling awal pun pukul 5 lar aku balik, except ari rabu. sampai pukul 6. memang aku tak terkata lah mase tengok jadual yang kiteorang dapat tu. baek buat petempatan terus kat sekolah, senang. takyah nak ulang alek. shitt!
pasal kelas tambahan tu aku paling tak puas ati lar. apekejadahnye buat extra class sampai kul 5 PETANG. dari pagi dok ngadap buku, aku ase otak pun dah tepu takleh nak time pape lau belajar. nanti ngan cikgu2 sekali tido. padan muka.
*malam nii kena hafal teori for economics subject. xD
Friday, February 4, 2011
mase dah terisi
pagi2 ag aku dah bangun. sejak2 bukak sekolah nii aku memang bangun awal laupun ari cuti. tak boleh nak tido sampai kul 10 or 11 dah. mata tak nak lelap. arii nii kena settle kan ape yang patut.
encik razis dah text gua tanya sal nota tu. aku dengan baek hati nye dah janji ngan die nak bagii kat die pagi esok. padahal bahan pun takde lagi. fuhh! memang baek ati lar aku kan. haha.
encik razis dah text gua tanya sal nota tu. aku dengan baek hati nye dah janji ngan die nak bagii kat die pagi esok. padahal bahan pun takde lagi. fuhh! memang baek ati lar aku kan. haha.
kul 1230 aku gerak pegii pinjam ambik buku ngan atiqah n umah azreen ambik peta.
naek motor tau. saket leher, helmet agak berat. balik jeh terus ngadap buku n buat keja. oke, dah ciap nota. tinggal lagi satu benda yang aku tak suke. lukis peta. yang tu malam nii pun boleh buat. encik razis dah ciap kot benda tu, aku jeh yang tak gerak2 ag dari tahun lepas.
kul 5, buat puding. lepas tu layan alice in the wonderlands. rugi sebab tengok lewat. taktahu lak ade tayang arii nii.
then, sekarang bored. and rase perut dah ade ruang kosong meminta aku mengisinye.
malam nii plan nak kemaskini keja yang tertangguh tu. semoga aku berjaya. =))
*rindu kat e72 and the spongebob casing. jumpe bulan3 nanti yer. supaya tuan kamu jaga kamu baek2.
Thursday, February 3, 2011
.happiness and sadness.
cuti aku yang 5 ari dah berbaki 2 ari. kejap nye mase berlalu. mase akan merubah segalanye. namun, perasaan aku maseh same seperti dulu. kedukaan maseh kekal, kegembiraan hanya tinggal kenangan. T______T
semalam kau hadir mencipta seribu kenangan dan hari ini kau pergi membawa bersama seribu kenangan etu.
makk aii, jiwang giler ayat aku ari nii. hakhak. kelakar pulak ase. ekcely, taktau nak taip ape. thats why jadi merapu meraban camtu. tolong jangan kesah ape yang aku merepek tu yer. idea sastera etu hadir secara spontan tanpa aku undang. haha. hebat gak ek aku boleh wat ayat camtu, macam tak caye jeh. tapi kena caye jugak lar.
nak citer nii jer. dah 3 ari aku cuti. and, cuti 3 ari nii memang tak lekat kat umah. pegii pagi, balik petang. memang aku betul2 guna mase yang ade tu sebaek mungkin. tak membazir sikit pun. huhu
semalam, aku dengan muka tak malu pegii menyemak tido kat umah amirah. giler, rindu kat die (to amirah, tolong jangan perasan yer. cakap rindu tu just nak ambik ati u jeh). cuti nii die bawak kawan die dari perak datang sini. ag azimah. seseorang yang aku tak pernah kenal sebelum nii. die ok, boleh masuk geng jugak. nampak cam sombong, tapi tak pun. nice to meet u azimah. hehe. nanti jumpe lagi yer.
cuti2 nii mane lagi sasaran kiteorang kalau tak kbmall. jemu pun tetap kena jejak juga kaki kat situ. ase cam tak sah jeh lau cuti tak gii kbmall. laupun dah tahu kat situ tak ade pape yang boleh menarik perhatian. hakikatnye, selang sehari jugak aku pegii. nak wat camne kan,tu jeh mall yang agak best ade kat kelantan setakat arii nii.
okay lah, i have nothing to write.
E72 dah bagii balik kat tuan die tadi. dengan tedak rela jeh aku bagi. phone tu ade masalah bateri, bukak tadi tengok bateri dah gelembung. bukan salah saya tau.
bateri lappy pulak dah nak habeh gara2 dok tengok cara pakai shawl kat youtube. tapi tak jumpe lak style yang berkenan. kenausha lagi laa nii.
semalam kau hadir mencipta seribu kenangan dan hari ini kau pergi membawa bersama seribu kenangan etu.
makk aii, jiwang giler ayat aku ari nii. hakhak. kelakar pulak ase. ekcely, taktau nak taip ape. thats why jadi merapu meraban camtu. tolong jangan kesah ape yang aku merepek tu yer. idea sastera etu hadir secara spontan tanpa aku undang. haha. hebat gak ek aku boleh wat ayat camtu, macam tak caye jeh. tapi kena caye jugak lar.
nak citer nii jer. dah 3 ari aku cuti. and, cuti 3 ari nii memang tak lekat kat umah. pegii pagi, balik petang. memang aku betul2 guna mase yang ade tu sebaek mungkin. tak membazir sikit pun. huhu
semalam, aku dengan muka tak malu pegii menyemak tido kat umah amirah. giler, rindu kat die (to amirah, tolong jangan perasan yer. cakap rindu tu just nak ambik ati u jeh). cuti nii die bawak kawan die dari perak datang sini. ag azimah. seseorang yang aku tak pernah kenal sebelum nii. die ok, boleh masuk geng jugak. nampak cam sombong, tapi tak pun. nice to meet u azimah. hehe. nanti jumpe lagi yer.
cuti2 nii mane lagi sasaran kiteorang kalau tak kbmall. jemu pun tetap kena jejak juga kaki kat situ. ase cam tak sah jeh lau cuti tak gii kbmall. laupun dah tahu kat situ tak ade pape yang boleh menarik perhatian. hakikatnye, selang sehari jugak aku pegii. nak wat camne kan,tu jeh mall yang agak best ade kat kelantan setakat arii nii.
okay lah, i have nothing to write.
E72 dah bagii balik kat tuan die tadi. dengan tedak rela jeh aku bagi. phone tu ade masalah bateri, bukak tadi tengok bateri dah gelembung. bukan salah saya tau.
bateri lappy pulak dah nak habeh gara2 dok tengok cara pakai shawl kat youtube. tapi tak jumpe lak style yang berkenan. kenausha lagi laa nii.
Subscribe to:
Posts (Atom)