Saturday, July 7, 2012

open the new love story

heuw, heuw. hola averybody, im back after a long time not updating my blog. (sori lau grammar salah, im not a tesl student)

just wanna share with u about my life lately. setelah sekian lame mengalami kekecewaan yang serius yang disebabkan oleh seorang yang bergelar lelaki. akhirnye, aku bina kekuatan untuk bangkit dan membuka kisah cinta yang terbaru.

bukan senang sebenarnye nak buka pintu hati untuk insan baru lepas beberape bulan hati terluka. tapi, melihat pade kesungguhan cinta hati baru mendekati aku. sekelip mate jer hati nii boleh jatuh sayang. thats the power of love.

orang kate, lau nak cari pasangan biar orang tu lebih sayang kat kite, bukan kite yang syok sorang2 sayang giler babas kat die.

thats all for today, to be continue gambar akan ditayang pade entry akan datang.

Saturday, April 21, 2012

update blog sikit

giler lame aku tak update, sejak dapat result terus senyap. dah tak ingat aku ade blog upenye. haha. (teruknye perangai)

hari-hari yang kian sibuk membuatkan aku tak sempat nak tekan keyboard untuk mengupdate blog nii. diri sendiri pun ase dah bosan giler babas asek mengadap and buat benda same jer setiap hari. bila laa boleh resign nii??(soalan dituju khas untuk my dear anty. haha.

alang-lang dah start menulis nii, nak citer laa sikit. ari tu. aku dah delete sume mesej-mesej DIA(bukan nama sebenar). then, tak lame lepas tu. aku unfriend DIA kat fb. sebab ase dah menyampah sangat-sangat-sangat dengan status DIA. so, bersaksikan my BFF dengan sekali klik terus unfriend. tamat lah sudah riwayat DIA. 


sikit pun tak rasa menyesal. lantak lah, aku bukan ade pape pun ngan DIA. aku anggap aku tak pernah kenal pun KAU. lagi bagus camtu kan. tapi laen pulak jadinya, DIA add aku balik. sudah-sudah laa KAU buat aku menyampah dengan KAU. please laa berambuss. tak ke DIA tahu lau dah unfriend tu maknanya aku benci kau laa.

bak kata "saleem" usah diungkit sejarah dulu, luka yang lama biarkan berlalu. ada faham??!

aish, macam-macam jenis manusia yang ade. tension aku!

Thursday, March 8, 2012

syukur,Alhamdulillah.

laupun dalam keadaan yang mengantuk sekarang nii maklum laaa dah pukul 4pagi. tapi aku paksa diri jugak update blog. saje nak kongsi kegembiraan dengan encik belog. nii sume gara-gara result STPM yang dah pun keluar pagi tadi.

firstly, syukur sangat-sangat pada YANG MAHA ESA sebab dah beri yang terbaek untuk aku, memang aku tak expect langsung akan dapat pointer 3.0 ke atas. dapat pointer 3.0 pun tak pernah nii kan pulak nak target banyak-banyak. terima kasih juga untuk family, and my friends yang terlalu banyak membantu dan memberi dorongan. yang paling aku berterima kasih adalah cikgu-cikgu yang bertungkus lumus mendidik kami.


alhamdulillah, syukur tak terhingga. rase terkejut pun ade lagi nii, aku sendiri tak caye ngan result aku. camne boleh dapat camtu kan. ini dah rezeki aku, Tuhan akan bagi balasan yang setimpal dengan usaha kita selama nii. sekarang berharap supaya masih ade tempat dan peluang untuk sambung belajar ke IPTA pulak.


biar lah tak seberapa pun,aku still nak tunjuk jugak.


sepatut nya ade lima keputusan,tapi aku ambik hanya empat yang terbaek. rase nak senyum memanjang jer. tahniah juga untuk sume kawan-kawan aku yang cemerlang. korang memang terbaek lah.

Wednesday, March 7, 2012

harapan yang menggunung

YA ALLAH, semoga kejayaan itu milik aku.

nervous giler nak tunggu ari esok, dah tak tahu nak describe perasaan nii camne, rase tak sabar tapi at the same time, takut sangat-sangat. rase cam usaha jawab exam ari tu tak cukup untuk dapat result yang cemerlang. pape pun.

"hanya mampu berserah, moga cahaya tiba nanti".(bace dengan versi ombak rindu) woha!

babai. perlu bersedia untuk ari esok. kalau result elok, aku update lagi. kalau takde citer sal result maknenye lingkup lah tu. ahaks!

*Ya Allah Ya Tuhanku,semoga segala usaha hambamu ini membuahkan hasil yang terbaek.amin.*

Monday, February 27, 2012

hati dan akal

hati dan akal tidak pernah seiring, adakala bila hati kata jangan akal pula kata ya. adakala bila hati kata ya akal pula sebaliknya.

memang sukar untuk buat keputusan apabila hati dan akal tidak berjalan seiring.

pernah juga akal menguasai hati, tapi ia akan menjadi lebih mengelirukan. akhirnya tiada keputusan yang terbaek dapat dibuat.

aku sendiri pun tidak pasti dengan hati aku. kadangkala laen yang aku fikir, laen pula tindakan yang dibuat. ini semuanya kerana hati dan akal.
tindakan tidak seperti yang dirancang.


*perlu mencuba untuk yang terbaek*

Thursday, February 16, 2012

heartbroken again,maybe.

hadir mu tidak diminta,
memberi harapan dan sinar baru dalam hidup,
tapi sayang,
ia cuma mainan perasaan.

aku selalu kalah dalam perhubungan akan sering menjadi mangsa.

Friday, February 3, 2012

feel so good

oh god!! dekat sebulan aku tak update, aku tak hilang mane-mane pun, tapi sibuk sikit sekarang. kalau dulu sibuk sebab jadi student, sekarang sibuk sebab jadi penganggur pulak. susah nak cakap ape yang aku buat sampai busy sangat tu.

novel yang ade pun tak sempat nak bace, cuba bayangkan lah camne.
alhamdulillah selepas ape yang berlaku pada aku ari tu, aku dah jadi semakin kebal dan kuat. no more tears. im always happy. thankz to Allah sebab dah tabahkan hati aku.

selama sebulan mencari kekuatan diri, timbul pulak satu lagi kisah yang akan membuatkan kepala aku berpusing 360 darjah. aku pun tak pasti ape yang akan terjadi nanti. tunggu dan lihat je lah.