Monday, March 18, 2013

motivasi

aku nii selalu je jadi pemberi semangat kat orang. nasihatkan orang tak kira dalam hal apa pun. soal hidup soal belajar even soal cinta pun masuk jugak. tak tahu dari mana datang idea boleh bagi pendapat kat orang. suka je bagi semangat kat orang tapi aku sendiri takde laa kuat sangat cam yang diorang sangka. 

aku ase aku lagi tak kuat daripada kawan-kawan yang dah berjaya aku bagi spirit tu. atleast lau pun dia dah give up tapi dia dah pun sampai tahap tu. aku nii belum pun sampai tahap camtu tapi asek nak mengeluh je. asek nak salahkan diri sendiri dan tak yakin boleh buat ke tak. dalaman aku memang lemah. tak sekuat kawan-kawan yang dah mengharungi pelbagai kesusahan masa belajar. tapi aku tak pernah tunjuk yang aku dah give up laupun hakikatnya aku ase memang aku fail and tak boleh nak teruskan semua tu. 

ini lah orang cakap. bercakap lebih mudah daripada melaksanakan. yaa, itu benar. aku boleh bercakap, boleh beri semangat, boleh bagi nasihat tapi diri sendiri? tak terurus jugak. sama je dengan orang dah putus asa. kawan aku yang selalu kena brainwash ngan aku nii mesti dia ingat aku nii kuat giler nak hadap cabaran tu.


so that, pesan kat diri sendiri supaya kuat macam yang kita cakap kat orang jugak.

1 comment:

  1. Hahaha. Updatw jgakkk :) Wink wink. Terima kasih sebab saya jugak salah seorang diantaranya

    ReplyDelete